poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Pyszny chleb otrębowy


W dzisiejszym menu chleb otrębowy. Byłby idealny w diecie Dukana gdyby nie dwa składniki (podobno nie można spożywać drożdży - nie wiem bo nie jestem na takiej diecie). Jednak ja też staram się zrzucić kilka kilogramów i starannie dobieram dietę. Chleb jest pyszny, cudownie pachnie i został pożarty jeszcze na ciepło...a teraz przejdźmy do rzeczy (jak to mawiają mole):

Składniki:
3 jaja
5 łyżek otrębów owsianych
9 łyżek otrębów pszennych
6 łyżek otrębów orkiszowych
3 łyżki otrębów żytnich
1 łyżka zarodków pszennych
3 łyżki mąki pszennej
10 łyżek odtłuszczonego mleka w proszku
5 łyżek naturalnego jogurtu
3 łyżeczki drożdży suchych
5 łyżek letniej wody
1/2 łyżeczki soli



Przygotowanie:
Wszystkie składniki zmiksować. Ja zrobiłam to najnormalniej w świecie robotem. 
Zostawić do wyrośnięcia na około godzinę (ja zapomniałam gdyż zajęłam się innymi sprawami i mój chlebek wyrastał 5 godzin). Przełożyć do keksówki wyłożonej papierem i piec 10 minut w temperaturze 200 stopni, po czym temperaturę obniżyć do 180 stopni i piec jeszcze przez 15 minut.
Życzę smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz