środa, 12 listopada 2014

Szybki obiad - kurczak po chińsku



Od rana dzisiaj kręciłem się po kuchni i zastanawiałem się co zrobić na obiad. Wiecie jak to jest jak człowiek ma na coś ochotę, a nie ma pojęcia na co ? Pewnie tak, więc rozumiecie mnie znakomicie.
Nie miałem ochoty na żadne tradycyjne danie ani na cokolwiek wymyślnego. Usiadłem sobie i zacząłem podjadać orzeszki ziemne...jeden po drugim. Nagle olśnienie i już wiedziałem co zaserwuję na dzisiejszy obiad rodzince :)
Może was też najdzie na to ochota ? Zatem zapraszam do przepisu ;)

Składniki:
(porcja dla około 4 osób)
Czas przygotowania: około 30 minut

Około 1/2 kg piersi z kurczaka
1 średni por
1 duża papryka
1 łyżeczka ostrej papryki
1 słoik marchewki z groszkiem
garść orzeszków ziemnych
3 łyżki oleju do smażenia
1 jajko
2 łyżki mąki kartoflanej
2 łyżki sosu sojowego
sól, pieprz

Przygotowanie:

Piersi z kurczaka umyć i pokroić w kostkę, dodać do nich mąkę kartoflaną i dobrze wymieszać tak aby mąka otoczyła dokładnie kawałki mięsa. Następnie do mięsa wbić jajko i wymieszać.
Na głębokiej patelni rozgrzać olej i wrzucić przygotowane mięso. Zrumienić stale mieszając około 3-4 minuty. Następnie wrzucić pokrojony w półkrążki por. Smażyć 2 minuty. Dodać pokrojoną w kostkę paprykę. Smażyć kolejne 2 minuty. Dodać marchewkę z groszkiem i ponownie smażyć 2 minuty.
Dodać orzeszki, ostrą paprykę, sól, pieprz, sos sojowy. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i smażyć około 3-4 minuty. Można podawać z ryżem albo jako samodzielne danie.

Zapewniam wszystkich, że wrócicie do tego dania jeszcze wielokrotnie :)
Zatem życzę smacznego :)


2 komentarze:

  1. Jadłam dzisiaj coś bardzo podobnego, tyle, że z dodatkiem placków ryżowych. Było fantastyczne. No i zdrowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to musimy to przetestować :)

    OdpowiedzUsuń